lunedì 5 settembre 2011

Analisi: BlackBerry insostituibile in azienda

Windows Phone 7 da dimenticare

Secondo il pezzo di Informationweek, Rim BlackBerry risulta attualmente insostituibile in azienda, vediamo perché:
Second the article by InformationWeek, RIM BlackBerry is currently invaluable in the company, see why:
  1. Costo (di migrazione). Non si tratta solo di comprare dieci o cento nuovi terminali, ma di pensare ai costi che comporterebbe la migrazione dalla piattaforma BlackBerry Enterprise Server a un’altra equivalente, ammesso che esista.
  2. Sicurezza. Che lo si voglia o no, il BlackBerry è un terminale sicuro, lo è sempre stato e non dimostra cedimenti. La sicurezza è un paradigma assolutamente imprescindibile in azienda.
  3. Funzionalità. L’articolo sostiene che il BlackBerry Enterprise Server è una piattaforma consolidata e funzionale che mette in mano ai responsabili aziendali tutti gli strumenti di gestione necessari.
  4. Efficienza. Secondo la società di ricerca Rysavy, la piattaforma Rim tratta i dati (mail, messaggi e browsing) in maniera quattro volte più efficiente dei concorrenti.
  5. Reputazione. Nel corso degli anni l’azienda canadese ha dimostrato “trasparenza, consistenza e servizio”, tre asset fondamentali per un’azienda a cui piace fare le cose seriamente.
1. Legacy
The most obvious and basic problem that a dying RIM poses for established enterprises is the transition from a legacy of BlackBerry fleets to adopt and integrate alternative smartphone platforms into the fold.
2. Security
The frequency of new Android malware discoveries is enough to raise serious concerns about Google's mobile platform for any security-conscious IT manager.
3. Management and Control
While both Google and Apple have recently launched mobile device management tools for their respective platforms, BlackBerry Enterprise Server is a mature device management system with proven security cred.
4. Data Efficiency
For very large companies with big mobile phone fleets, data efficiency is a serious consideration.
5. Transparency and Consistency
One of the most significant considerations any IT manager has to make in evaluating the reliability of a given technology investment is the reputation of the vendor for transparency, consistency, and service.



eWeek sostiene, senza pietà alcuna, che Microsoft ha già perso la sua battaglia per la leadership degli smartphone.
eWeek says, mercilessly, that Microsoft has already lost his battle for the leadership of smartphones.
  1. Vendite. Secondo ComScore il market share di Windows Phone 7 è crollato del 38% e pare che le previsioni per i prossimi mesi non siano incoraggianti.
  2. Upgrade. Mango, sostiene eWeek, è troppo in ritardo. Quando uscirà gli utenti avranno già deciso cosa comprare.
  3. Popolarità. Sempre secondo ComScore gli occhi dei consumatori sono tutti per iPhone o per i terminali Android, nonostante Microsoft si chiami Microsoft.
  4. Nokia. L’accordo con Nokia è stato siglato troppo tardi, quando la casa finlandese era già passata in secondo piano nelle preferenze degli acquirenti.
  5. Mondo business. In azienda l’unico dubbio è “tengo Rim o passo ad Apple?”. Tutto il resto non conta, nonostante Microsoft si chiami Microsoft.
  6. No tablet. Il fatto che Windows Phone 7 non sia stato sviluppato per girare sui tablet, secondo l’articolo di eWeek, è un grave errore di valutazione della casa di Redmond.
  7. Hard-way. L’omologazione dell’hardware non aiuta Microsoft. Se tutti gli smartphone full touch prendono “ispirazione” dall’iPhone come si può pretendere di superarlo? Microsoft avrebbe dovuto lavorare di più sul design, ma non è nelle sue corde.
  8. Interfaccia. Sempre secondo il giornalista di eWeek, l’interfaccia a tessere di Windows Phone 7 non incontra le esigenze degli utenti. Insomma, Microsoft non ha capito cosa piace oggi.
  9. Closed. Il fatto che Microsoft non sia accreditata nella community open source di sviluppatori è un’altra grave mancanza. Proprio per distinguersi dalla concorrenza avrebbe dovuto osare di più in questo senso.
  10. Reputazione. Troppo tempo perso in cui la reputazione (in ambito mobile) di Microsoft anziché crescere è andata scemando. Amen. 
1. Sales are plummeting
If there’s any metric one can use to determine the health of a platform, it’s sales.
2. Mango is taking too long
Windows Phone 7 “Mango” will offer several improvements to the operating system, including full multi-tasking and better Web browsing. But the update has taken far too long to arrive, and consumers that had previously been waiting for it are going elsewhere.
3. Consumers don’t care
As evidenced by ComScore’s market-share data, consumers don’t seem to care at all about Windows Phone 7. People around the globe are content to buy Android- or iOS-based devices, and leave Windows Phone products on store shelves. If consumers don’t care now, how can Microsoft ever expect to change the tide?
4. Nokia doesn’t matter
There are some people who say that Microsoft’s decision to ink a deal with Nokia to make Windows Phone 7 become the mobile phone vendor’s go-to operating system is a good idea.
5. Enterprise users are looking elsewhere
Microsoft has long believed that the enterprise was central to its business. It would be hard to argue with that point. But in the mobile market, the corporate world is slipping away as IT decision makers look elsewhere for products.
6. It won’t be running on tablets
Microsoft is making the somewhat surprising decision to have Windows 8 become the company’s principal operating system on tablets. Microsoft believes that its advanced functionality will help it trump other competitors, such as Android or iOS. But it’s wrong. Windows Phone 7 would make much more sense on a tablet. Too bad Microsoft doesn’t see it that way.
7. The hardware is sub-par
Looking around the Windows Phone 7 ecosystem, it’s clear that Microsoft is at a disadvantage when it comes to hardware. Products from vendors lack the same level of design appeal and style that the iPhone 4 has.
8. It doesn’t understand today’s customers
Microsoft doesn’t appear to understand what today’s customers really want in their mobile products. As mentioned, the company isn’t controlling the hardware-design process, which is hurting its consumer appeal. The operating system, with its tile design, doesn’t fall in line with what consumers have grown accustomed to with other platforms.
9. It wants no part of the open-source community
It might be anathema to Microsoft, but welcoming the open-source community into its mobile fold could help save its operating system. After all, Android has succeeded on the back of open-source technology.
10. Microsoft’s reputation is slipping
In the technology industry, Microsoft has always been well-respected. But over the last year, as the company has continued to suffer with Windows Phone 7 issues, its reputation has slipped.

source LA STAMPA.it